EnergiMetropol er din inspiration
til job og liv i Esbjerg Kommune

Vilde med praktikanter

Flere og flere uddannelsesretninger giver de studerende mulighed for at komme ud i erhvervslivet og prøve de tørre teorier af i praksis. Og i Esbjerg er virksomhederne rigtige glade for praktikanter.

“Vi ser det som en stor fordel at få nogle friske øjne ind, der kan være med til at løse en masse konkrete opgaver i virksomheden. Og så håber vi selvfølgelig på, at praktikanterne gør det rigtig godt, så vi efterfølgende kan ansætte dem. En praktikstilling er for mange første skridt mod en karriere i Maersk,” forklarer Mikkel Stephansen, HR-chef hos Maersk Oil i Esbjerg, der hvert semester har omkring 10 praktikanter med på holdet.

Mens det for mange virksomheder er en selvfølge at have praktikanter med ombord, har andre først for nylig taget det til sig.

“Efter at vi deltog på karrieremessen i Esbjerg sidste år, fik vi en hel del henvendelser fra studerende, der gerne ville i praktik hos Schlumberger. Egentlig plejer vi ikke have praktikanter, da meget af vores arbejde foregår offshore, og det kræver en hel del certifikater og ekstra resurser pga. sikkerheden. Men nu har vi haft et par praktikforløb med unge studerende som vi har haft rigtig gode erfaringer med – og en af dem er netop blevet fastansat. Det er rigtig godt for virksomheden at vi på denne måde får mulighed for at komme i kontakt med potentielle kommende kandidater”, fortæller Iben Roos Jensen, der er HR Manager hos Schlumberger, der har 100.000 ansatte på verdensplan.

Denne artikel er lavet i forbindelse med Karrieremesse Esbjerg den 29. september 2016.

Pressemateriale

Kreditering: Esbjerg Erhvervsudvikling

Birgit Bech Jensen
Marketingchef, Esbjerg Erhvervsudvikling
T: +45 7512 3744
M: +45 2495 1660
Randi Høxbro
Erhvervskonsulent, Esbjerg Erhvervsudvikling
T: +45 7512 3744
M: +45 6060 2310

Vi er klar til at hjælpe dig

Lasse Jensen sidder klar til at hjælpe dig. Han kan give dig information om job, bolig, uddannelse og fritid i Esbjerg.